09
11.2021

Czy nastąpił koniec sezonowości w branży budowlanej?

Czy nastąpił koniec sezonowości w branży budowlanej?

Koniec sezonu ogrodniczego nie oznacza dla branży serwisów małych silników spalinowych końca pracy. Zarówno małe, jak i większe silniki z pionowym i poziomym wałem pracują nie tylko w sprzęcie ogrodniczym, ale również w szerokiej gamie maszyn budowlanych. Do najpopularniejszych z nich należą oczywiście zagęszczarki gruntu, lecz nie należy zapominać o bardziej specjalistycznych sprzętach, takich jak na przykład tarczowe przecinarki do betonu, asfaltu itp. Bez wątpienia jednym z najważniejszych przenośnych urządzeń napędzanych silnikiem spalinowym jest agregat prądotwórczy, dzięki któremu małe ekipy budowlane mogą realizować zadania w każdym terenie.

Przy dzisiejszych zmianach klimatu sezon budowlany w ostatnich latach trwał cały rok. Co to oznacza dla branży - oznacza, że maszyny nie trafią do magazynu na zimę, lecz prawdopodobnie będą pracować bez przestojów.

Tym samym niezwykle ważne stają się okresowe czynności obsługowe, do których należy wymiana m.in.:

  • filtra powietrza,
  • świecy zapłonowej
  • oleju

niezależnie czy występowały jakieś usterki czy nie. Kiedy silnik przestanie pracować w wyniku zaniedbań może być już za późno.

Poza samym zastosowaniem i przeznaczeniem małych maszyn budowlanych, który jest dość oczywistym podziałem pod względem kultury użytkowania, wymienić  możemy jeszcze podział na sprzęt własny firm i narzędzia z wypożyczalni. O ile sprzęt w firmach jest pod stałą opieką właściciela, czy brygadzisty i może liczyć na przyzwoite traktowanie i terminowe przeglądy, o tyle w wypożyczalniach, gdy sprzęt jest większość czasu poza kontrolą właściciela, jest eksploatowany w maksymalnym zakresie.

Briggs & Stratton wychodzi naprzeciw wymaganiom rynku w zakresie wytrzymałości i trwałości produkowanych silników profesjonalnych.

Nowa seria Vanguard 160, 200, 400 to jednostki zaprojektowane od podstaw z uwzględnieniem sugestii użytkowników i producentów sprzętu. Wszystkie silniki tej serii posiadają w standardzie cykloniczny filtr powietrza.

Oznacza to w praktyce dużo lepszą filtrację i separację zanieczyszczeń poprzez samą unikalną konstrukcję obudowy filtra. Biorąc pod uwagę przypadkowych użytkowników, np. w wypożyczalniach, wkładu filtrującego nie da się „źle zamontować” ponieważ konstrukcja obudowy wymusza prawidłowe położenie i uszczelnienie.

Wysokie rygory technologiczne przy produkcji w/w jednostek pozwalają na wydłużenie interwałów wymiany oleju, co daje pozytywny aspekt nie tylko ekonomiczny, ale i ekologiczny. Tak zwany ślad węglowy jest dużo mniejszy. Codzienna obsługa silnika jest również dużo prostsza, ponieważ jest on wyposażony w aż trzy wlewy oleju i nawet w bardzo zabudowanej maszynie, nie ma problemów z dostępem. Również sterowanie silnika zostało zunifikowane z innymi produktami na rynku, aby ułatwić obsługę i ograniczyć pomyłki.

Wszystkie nowe jednocylindrowe silniki Vanguard posiadają system Oil Guard™, który za jednym przesunięciem dźwigni gazu wyłącza silnik i jednocześnie zamyka dopływ paliwa ze zbiornika. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik unika najczęstszej usterki powstającej w transporcie, czyli przelewaniu paliwa do oleju. Rozwiązanie to skutecznie zabezpiecza silnik przed uszkodzeniami w wyniku tego zjawiska.

Silniki Vanguard spełniają najwyższe wymagania branży budowlanej. Świadczy o tym chociażby coraz szersza współpraca z jedną z największych sieci wypożyczalni w Europie, firmą BOELS.


Na poparcie powyższych informacji dotyczących najwyższej jakości i  niezwykłej wytrzymałości silników Vanguard należy wspomnieć, że wszystkie bez wyjątku jednostki tej profesjonalnej serii posiadają aż trzy lata gwarancji, bez względu na zastosowanie (komercyjne czy prywatne).

W sprawach oferty i szczegółów specyfikacji zapraszamy na stronę www.chabin.pl/producenci-maszyn