Historia Briggs & Stratton


Historia logo Briggs & Stratton

Historyczne loga BS


Powstanie firmy Briggs & Stratton

BSBSBS

Historia Briggs & Stratton sięga roku 1908 kiedy to dwóch przyjaciół Stephen F. Briggs i Harold M. Stratton postanowiło spotkać się i zawiązać parnterstwo. Briggs miał pomysł, Stratton - pieniądze. Firma powstała w 1908 roku jako nieformalne partnerstwo pomiędzy Stephenem Fosterem Briggsem i Haroldem M. Strattonem. Stephen  Foster Briggs urodził się w Watertown w Południowej Dakocie i ukończył South Dakota State College ((SDSC) obecnie South Dakota State University ) w Brookings, w 1907 roku. Pomysł na jego pierwszy produkt pochodzi z projektu wyższej klasy inżynierskiej w SDSC. Pierwszym produktem był sześciocylindrowy, dwusuwowy silnik, który Stephen Foster Briggs opracował podczas swoich kursów inżynierskich w stanie Dakota Południowa. Po ukończeniu studiów był chętny do produkcji swojego silnika i wejścia do szybko rozwijającego się przemysłu motoryzacyjnego. Bill Juneau, trener w stanie Dakota Południowa, wiedział o ambicjach Briggsa i interesach przedsiębiorczych Harolda M. Strattona, odnoszącego sukcesy handlarza zbożem, który miał farmę obok farmy Juneau, więc przedstawił ich dwoje. W 1922 r. ich raczkująca firma ustanowiła rekord w branży motoryzacyjnej, sprzedając Briggs & Stratton Flyer („Red Bug”) po rekordowo niskich cenach 125-150 USD.

Ostatecznie Briggs i Stratton zdecydowali się na produkcję części samochodowych i małych silników benzynowych. Briggs zakupił patent na silnik od AO Smith Company i zaczął zasilać wczesne pralki i kosiarki bębnowe, a także wiele innych rodzajów sprzętu. Firma weszła na giełdę nowojorską w 1928 roku.

Podczas II wojny światowej firma Briggs & Stratton produkowała generatory na potrzeby działań wojennych. Niektóre przedwojenne silniki były wykonane z aluminium, co pomogło firmie rozwinąć wiedzę w zakresie wykorzystania tego materiału. Ten rozwój, wraz z powojennym rozwojem przedmieść z lat pięćdziesiątych, pomógł zapewnić pomyślny rozwój firmy Briggs & Stratton w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.

Frederick P. Stratton Sr. (syn Harolda Strattona) pełnił funkcję prezesa Briggs & Stratton aż do swojej śmierci w 1962 roku (Harold również zmarł w tym samym roku). Frederick P. Stratton Jr. pełnił funkcję przewodniczącego do czasu przejścia na emeryturę w 2001 roku.

W 1995 roku firma Briggs & Stratton sprzedała dział części samochodowych. Powstała firma to Strattec Security Corporation.

W 2000 r.  firma przejęła działalność w zakresie generatorów konsumenckich od Beacon Group i utworzyła firmę Briggs & Stratton Power Products. Grupa Beacon wcześniej nabyła dział produktów konsumenckich Generac Corporation (obecnie Generac Power Systems) w 1998 roku. W 2005 roku firma dodała Simplicity Manufacturing Inc i Snapper Inc do linii produktów Briggs & Stratton Power Products. Murray Inc, jeden z jej największych klientów, upadł, będąc winien firmie 40 milionów dolarów, i aby zminimalizować straty, Briggs & Stratton kupił nazwę, prawa marketingowe i projekty produktów tej firmy.

W 2019 roku firma Briggs & Stratton ogłosiła, że ​​zamknie fabrykę silników w Murray w stanie Kentucky, a produkcja zostanie przeniesiona do zakładu w Poplar Bluff w stanie Missouri.

20 lipca 2020 r. firma Briggs & Stratton złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie rozdziału 11. KPS Capital Partners kupiłby większość udziałów firmy za 550 mln USD.

22 września 2020 r. KPS Capital Partners sfinalizował przejęcie Briggs and Stratton. Ta sprzedaż uchyla 900 milionów dolarów, które Briggs był winien, z powodu bankructwa.


Historyczne silniki

Model: 
Moc: 
Zastosowanie:

Model: 
Moc: 
Zastosowanie:

Model: 
Moc: 
Zastosowanie: