Regularna wymiana filtra oleju w kosiarce jest kluczowa dla zapewnienia długowieczności i niezawodności silnika....
Kategorie blogów
Szukaj w blogu
Tagi bloga
Galeria zdjęć
Brak polecanych obrazów
Regularna wymiana filtra oleju w kosiarce jest kluczowa dla zapewnienia długowieczności i niezawodności silnika....
Tuff Torq – olej do przekładni hydrostatycznej. Dlaczego warto go stosować? Wydajność i żywotność przekładni...
Wiosna to czas, gdy trawniki budzą się do życia, ale po zimie często wymagają regeneracji. Tradycyjna wertykulacja...
Przenieś się w świat profesjonalnej konserwacji, gdzie tajemnice smarowania łańcucha i prowadnic stają się kluczem do...
Chemia CRC – Profesjonalne smary i środki czyszczące dla warsztatu i przemysłu Jeśli szukasz najlepszych smarów i...
Brak polecanych obrazów
W roku 2024 na polskim rynku paliw pojawiła się nowa benzyna o oznaczeniu E10-95, będąca mieszanką 90% benzyny bezołowiowej oraz 10% etanolu, o takiej samej liczbie oktanowej jak znana wszystkim E5, czyli 95. Zmiana nastąpiła po wprowadzeniu unijnych przepisów, które mają na celu zmniejszenie emisji CO2 w sektorze transportu.
Benzyny używamy przede wszystkim w samochodach, aczkolwiek również do maszyn ogrodniczych jak np. kosiarka, traktorek czy kosa spalinowa. Nasuwa się więc pytanie, czy zmiana E5 na E10 spowoduje konieczność użycia paliw takich jak PB98 o wyższej liczbie oktanowej? Briggs & Stratton przygotował dla Was specjalne wytyczne w tej kwestii.
Producent Briggs & Stratton mówi wprost, że stosowanie benzyny E10-5 jest jak najbardziej możliwe w ich silnikach, ale należy pamiętać o kilku czynnikach:
Amerykański producent zdecydowanie odradza stosowanie benzyny zawierającej więcej niż 10% mieszanki etanolu (E10) lub benzyny zawierającej metanol.
Podsumowując, paliwo E10-95 można śmiało stosować w silnikach Briggs & Stratton pamiętając o powyższych podpunktach.