Choć miska olejowa nie jest najbardziej widocznym elementem kosiarki, jej awaria potrafi unieruchomić cały sprzęt. To...
Kategorie blogów
Szukaj w blogu
Tagi bloga
Galeria zdjęć
Brak polecanych obrazów
Choć miska olejowa nie jest najbardziej widocznym elementem kosiarki, jej awaria potrafi unieruchomić cały sprzęt. To...
Zmagasz się z reklamą swojej firmy i czujesz, że wszystko robisz „na czuja”? W tym wpisie pokazujemy, jak reklamować...
Pompa ręczna dźwigniowa do oleju GEKO G01019 to praktyczne i niezawodne rozwiązanie dla warsztatów, serwisów i...
Marka Motip to europejski lider w produkcji chemii technicznej i warsztatowej. Od dziesięcioleci oferuje wysokiej...
Hurtownia Chabin to zaufany partner dla branży ogrodniczej w Polsce, z ponad 35-letnim doświadczeniem i statusem...
Brak polecanych obrazów
Paliwo, które znajduje się w zbiorniku kosiarki, już po kilku tygodniach zaczyna tracić swoje właściwości. Benzyna w kontakcie z powietrzem utlenia się, traci lotność i tworzy osady. Na dnie zbiornika mogą powstawać zanieczyszczenia, które wiosną trafią prosto do gaźnika. Efekt? Problemy z odpaleniem kosiarki, przerywana praca silnika, a w skrajnych przypadkach konieczność kosztownej naprawy.
Warto wiedzieć, że nowoczesne paliwa często zawierają dodatek bioetanolu. To składnik, który chłonie wilgoć z powietrza, co dodatkowo przyspiesza proces psucia się benzyny. Po zimie w zbiorniku możesz więc znaleźć mieszankę, która bardziej przypomina zanieczyszczoną ciecz niż pełnowartościowe paliwo.
Zanim przystąpisz do opróżniania zbiornika, warto przygotować odpowiednie warunki i narzędzia:
Pojemnik na paliwo – najlepiej certyfikowany kanister na benzynę.
Rękawice ochronne – paliwo może podrażniać skórę.
Wąż lub ręczna pompka – ułatwi wypompowanie benzyny.
Wentylowane miejsce pracy – unikniesz wdychania oparów paliwa.
Czy wystarczy po prostu zostawić paliwo do wiosny, skoro w baku zostało go niewiele?
Otóż nie. Nawet niewielka ilość benzyny może powodować powstawanie osadów i zapchanie układu paliwowego. Dlatego zawsze zaleca się pełne opróżnienie zbiornika.
Pamiętaj! Najlepszym rozwiązaniem zapewniającym spokój i oszczędzenie czasu to oddanie swojego sprzętu ogrodniczego do serwisu, gdzie nasi specjaliści przygotują go do bezproblemowej i efektywnej pracy.
Najprostszy sposób to użycie ręcznej pompki lub cienkiego wężyka. Wystarczy włożyć go do zbiornika i przelać paliwo do przygotowanego kanistra. Warto pamiętać, by robić to powoli i ostrożnie – tak, aby nie rozlać paliwa i nie wdychać intensywnych oparów.
Po wypompowaniu większości benzyny zawsze pozostanie jej odrobina na dnie zbiornika i w gaźniku. Najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie kosiarki i pozwolenie, aby silnik sam zużył resztkę paliwa. Gdy zgaśnie, masz pewność, że układ paliwowy jest pusty.
Czy trzeba demontować zbiornik paliwa, aby go dokładnie wyczyścić?
Na ogół nie jest to konieczne. Wystarczy wypompować paliwo i wypalić resztki. Demontaż zbiornika to rozwiązanie stosowane tylko w przypadku starszych kosiarek lub poważnych zanieczyszczeń.
Paliwo, które zostało wypompowane jesienią, można zużyć jeszcze przed nadejściem mrozów, nadają się do tego np. kosa spalinowa lub inne sprzęty ogrodowe. Jeśli jednak benzyna jest już stara i ma zmieniony zapach czy kolor - lepiej jej nie używać. W takim przypadku należy oddać ją do specjalnych punktów utylizacji odpadów niebezpiecznych. Nigdy nie wylewaj paliwa do kanalizacji, ziemi czy zwykłych śmieci - to groźne dla środowiska.
Opróżnienie zbiornika paliwa to dopiero pierwszy krok. Aby kosiarka wiosną działała sprawnie, warto wykonać kilka dodatkowych czynności:
Wymienić olej silnikowy.
Oczyścić filtr powietrza.
Sprawdzić i ewentualnie naostrzyć nóż tnący.
Oczyścić obudowę z resztek trawy i ziemi.
Przechowywać kosiarkę w suchym i osłoniętym miejscu pod specjalnym pokrowcem.
Czy można zostawić paliwo w baku, ale dodać do niego specjalny stabilizator?
Tak, na rynku dostępne są dodatki do paliwa, które spowalniają jego starzenie. Jednak nawet one nie dają stuprocentowej gwarancji, że po kilku miesiącach kosiarka odpali bez problemu. Dlatego producenci najczęściej rekomendują całkowite opróżnienie zbiornika. Do tego świetnie sprawdzi się dodatek do paliwa Fuel Fit od Briggs & Stratton 250ml.
Opróżnianie zbiornika paliwa z kosiarki po sezonie to prosta czynność, która może uchronić Cię przed wieloma problemami na wiosnę. Stara benzyna potrafi zniszczyć gaźnik, zatkać filtr paliwa i sprawić, że silnik będzie pracował nierówno. Najlepszą metodą jest wypompowanie paliwa do kanistra i uruchomienie silnika, aby spalił resztki pozostałego paliwa. Dzięki temu Twój sprzęt przetrwa zimę w doskonałym stanie, a Ty zaoszczędzisz sobie stresu i dodatkowych kosztów.
Zadbaj o swoją kosiarkę już jesienią, a wiosną odpłaci Ci ona bezproblemowym startem i długą żywotnością.
-> Jeżeli jesteś klientem B2B pamiętaj że możesz zamawiać produkty poprzez panel.
-> Chcesz współpracować z firmą Chabin, a jeszcze tego nie robisz? Wypełnij formularz, a się odezwiemy!
-> Jeżeli nie masz firmy, a interesują Cię nasze produkty zapraszamy do naszego sklepu.
Wymiana silnika w kosiarce - hardcore czy łatwizna?
Jaki nóż wybrać do kosiarki?
Przygotuj swoją kosiarkę na sezon koszenia. Poradnik krok po kroku!
Co warto mieć w garażu jako miłośnik ogrodu?
Czy paliwo E10-95 można stosować w silnikach Briggs and Stratton?
Zalety współpracy z firmą Chabin - przedstawicielem Briggs and Stratton w Polsce